mLegitymacja dla uczniów ZS Nr 2
14 listopada 2022 | Bogusław Łój
Co to takiego mLegitymacja?
To dokładnie to samo, co „zwykła” legitymacja szkolna, ale w telefonie. Wszystko dzięki aplikacji mObywatel, którą trzeba będzie ściągnąć na telefon (na początku mLegitymacje będą dostępne dla telefonów z systemem Android - co najmniej 6.0). Mobilna wersja legitymacji szkolnej będzie uzupełnieniem jej standardowych form - papierowej lub plastikowej karty.
Czym dokładnie jest mLegitymacja?
mLegitymacja, to część aplikacji mObywatel. Co z niej wyczytamy? Przede wszystkim wiek ucznia, informację o tym czy legitymacja jest ważna, a ponadto dane, które można znaleźć na tradycyjnych legitymacjach:
- imię i nazwisko ucznia;
- numer legitymacji;
- datę wydania;
- termin ważności;
- status użytkownika (uczeń);
- datę urodzenia;
- PESEL;
- adres zamieszkania;
- nazwę i adres szkoły.
Z mobilnej wersji legitymacji będzie można korzystać w tych samych sytuacjach, co w przypadku „tradycyjnych” dokumentów. Za pomocą mLegitymacji potwierdzimy status ucznia podczas kontroli biletów, czy zakładania karty w bibliotece. Będzie ona również podstawą do otrzymania przysługujących zniżek.
Jak to działa?
mLegitymacja Szkolna to bezpieczne narzędzie, dzięki któremu uczniowie potwierdzą przysługujące im uprawnienia, za pomocą telefonu komórkowego. mLegitymacje Szkolne wydawane będą uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych, zarówno szkół publicznych, jak niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych.
"Mobilna" legitymacja będzie mogła być wydana uczniowi, któremu uprzednio wydano legitymację szkolną albo e-legitymację szkolną. Okres ważności mLegitymacji będzie tożsamy z okresem ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej albo e-legitymacji (przedłużenie ważności wspomnianych legitymacji wymagało będzie ponownego wydania mLegitymacji). mLegitymacja będzie unieważniana przez szkołę w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej. Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja.
Kolejność działań:
1. Pobrać wniosek, wypełnić i dostarczyć do sekretariatu szkoły.
2. Załączyć zdjęcie ucznia w e-dzienniku jeśli nie było wcześniej złożone do szkoły lub przesłać zdjęcie aktualne na email: sekretariat@zsnr2.stalowa-wola.pl (aktualne zdjęcie spełniające wymogi techniczne opisane w regulaminie).
3. Odebrać kodu QR i kod aktywacyjny do aplikacji Obywatel z sekretariatu szkoły.
4. Zainstalować aplikacje mObywatel ze sklepu Google Play lub AppsStore. W usłudze Legitymacja szkolna zeskanować otrzymany kod QR oraz wpisać ręcznie kod aktywacyjny mLegitymacji.
5. Aby anulować (utrata telefonu, niepoprawnego działania, utrata tożsamości, rezygnacja z usług) Legitymację należy zgłosić ten fakt w sekretariacie w celu zastrzeżenia dokumentu. Ponowne uruchomienie wymaga kolejnego wygenerowania kodu aktywacyjnego za pośrednictwem sekretariatu.
Do pobrania:
1. Regulamin wydawania mLegitymacji szkolnej.
2. Regulamin usługi mLegitymacja szkolna w Aplikacji Obywatel.
3. Wniosek o wystawienie/anulowanie mLegitymacji
4. Instrukcja obsługi mLegitymacji dla uczniów i studentów.
Ważne linki:
• Ministerstwo Cyfryzacji - ważne usługi w smartfonie
• Informacje o publicznej aplikacji mobilnej I
• Informacje o publicznej aplikacji mobilnej II